1

Intrați în cea mai mare comunitate de jocuri digitale din România!

Înregistrează-te

Foarte puține serii RPG au reușit să câștige atât de mulți simpatizanți de-a lungul anilor precum a făcut-o The Witcher, studioul CD Projekt Red încheind faimoasa serie cu noul său titlu The Witcher 3: Wild Hunt. Seria a pornit drept o experiență bazată pe o poveste populară în țările Est Europene, reușind acum să fie pe final un adevărat fenomen la nivel mondial, disponibil pentru PC dar și pentru actuala generație de console.

Dezvoltatorul promițând o experiență de joc plină de aventuri în pielea protagonistului Geralt din Rivia, o lume deschisă uriașă, cât și numeroase mecanici de joc redefinite, The Witcher 3: Wild Hunt vrea să fie un adevărat fenomen în acest an. Dar oare s-a ridicat jocul la așteptările întreg mapamondului sau povestea se încheie dezamăgitor pentru o parte din fani? Haideți să aflăm acum, dacă nu a-ți jucat deja jocul.

Faimoasa poveste The Witcher este redată cu o mare bucurie de către studioul dezvoltator, având parte de o recreație inedită din partea dezvoltatorului, cu privire la creația originală a autorului Andrzej Sapkowski. Primele două titluri se concentrează mai mult pe poveste, în timp ce ultimul titlu pune accent și pe gameplay și mediul înconjurător. Dar acest lucru, nu reprezintă nici un dezavantaj pentru ultimul titlu al seriei, beneficiind acum de o lume mult mai mare, aducând totodată și numeroase noi misiuni, atât principale cât și secundare.

Întreg jocul gravitează în jurul protagonistului Geralt din Rivia, în misiunea acestuia de a-și găsi fica adoptivă, Ciri, înainte ca miticul Wild Hunt să o găsească și să-i utilizeze puterile pentru lucruri nefaste. Putem spune, din nefericire, că povestea jocului dispune de numeroase momente glorioase, dar importanța lui Ciri este pierdută de către cei ce nu au citit povestea originală, sau nu sunt la curent cu relația acesteia cu personajul principal, Geralt. Din moment ce vei avea parte și de numeroase misiuni secundare cât și contracte pentru eliminarea monștrilor, vei avea senzația că povestea principală este ceva mai scurtă decât te așteptai inițial.

Întreaga poveste se învârte în jurul protagonistului, ce vizitează numeroase zone din masiva lume, făcând anumite favoruri pentru cineva, pentru ca mai ulterior să mai găsească un indiciu asupra lui Ciri, acest lucru ducându-le pe Geralt la o altă misiune, lucru ce pentru uni poate fi o distragere de la principalul obiectiv, în timp ce pentru alții poate reprezenta o adevărată mină de aventură. Dezvoltatorul CD Projekt Red a făcut ba chiar și ceva valuri printre fani cu numeroasele sale posibilități de încheiere pentru The Witcher 3: Wild Hunt, lucru ce depinde de acțiunile individuale ale jucătorului, unele fiind mai interesante decât altele. Alegerile tale au un impact foarte mare, chiar dacă unele rezultate sunt mai evidente, sau uneori surpinzătoare.

Primul titlu al seriei a fost un adevărat RPG de modă veche, dispunând de mecanici de joc complexe, ce necesitau un anumit timp pentru a le putea stăpâni. Al doilea titlu a dispun de o experiență mai raționalizată, dar cu toate astea ar mai fi necesitat anumite îmbunătățiri, ce au venit ulterior prin diferite update-uri. Cu The Witcher 3: Wild Hunt dezvoltatorul a dorit să ofere acel echilibru între poveste, gameplay și efecte vizuale, dar nu înseamnă că a devenit un joc obișnuit, din contră, un titlu deosebit., ce utilizează foarte multe componente pentru a se ridica la cel mai înalt nivel, precum poțiuni magice, echipament variat, arme și armuri, un sistem de recompensare inteligent, ce recompensează jucătorii pentru o gândire strategică.

În timp ce dificultatea normală pare destul de ușoară pentru veterani seriei, există și uni inamici ce vor fi ceva mai duri, așa că dacă vei porni în misiune cu acest nivel, vei avea modul obișnuit de luptă, putând să scapi cu viață din majoritatea întâlnirilor cu ușurință ba chiar. Lumea deschisă reprezintă adevăratul capriciu al jocului, jucătorii cutreierând ținuturile și descoperind tot mai multe misiuni secundare, având parte și de unele întâlniri în care oponenții te pot ucide fără să poți scăpa, nu atât de ușor pe cât te-ai aștepta. Luptele sunt mai intense, într-un ritm mult mai rapid, Geralt fiind mai agil și el, față de titlurile precedente ale seriei.

De asemenea magia acestuia a primit numeroase îmbunătățiri, putând accesa modele alternative odată ce crești în nivel. Astfel, la început dacă de abia ai putea să pornești un foc printr-o simplă mișcare din degete, mai târziu vei avea puterea de a dezlănțui o adevărată tornadă de flăcări peste oponenții tăi, întorcând drastic balanța luptei. Pe lângă faptul că te poți baza pe doar pe abilitățile tale, vei putea de asemenea să și bei unele poțiuni pentru a câștiga temporar noi puteri. Singurul lucru pe care uni jucători îl pot găsi enervant îl reprezintă unghiul camerei, ce este puțin cam greoi, însă acum nu mai este cazul să vorbim de așa ceva, datorită numeroaselor Patch-uri pe care CD Projekt Red le-a lansat până acum.

O altă caracteristică este reprezentată de luptele pe cal, Geralt putând să elimine adversarii călare pe al său armăsar fidel, Roach. Doar că atunci când ești călare pe cal, nu vei avea aceeași manevrabilitate a sabiei, fiind un lucru înțelept să cobori mai întâi de pe cal pentru a te angaja în luptă. Te poți utiliza și de o arbaletă, ce se dovedește a fi foarte utilă în anumite situații, pe care o vei putea îmbunătăți cu o mai mare putere de foc cât și o autonomie mai bună. Din păcate inamicii se vor putea apropia destul de mult, din diferite părți, așa că utilizarea acesteia este destul de limitată, însă s-a dovedit a fi foarte bună în eliminarea adversarilor ce nu sunt la sol.

Sistemul de gestionare al inventarului a primit și el numeroase îmbunătățiri, putând observa cu ușurință ce poate fi îmbunătățit, cât și ce echipament vei putea căra. Poți crea noi armuri cu un design diferit, găsi numeroși fierari în masiva lume a jocului pentru a-ți crea diferite armuri și săbii care mai de care mai puternice. O oarecare limitare o întâmpini din partea nivelurilor jocului când vrei să crească, putând să cheltuiești puncte pentru a-ți îmbunătăți stilul de luptă, magia sau orice altceva în același timp. Inamicii sunt foarte variați, pornind de la pitici până la inamici masivi, fiecare utilizând diferite modele strategice de atac și apărare.

Cel mai impresionant aspect la jocului rămâne însă masiva lume deschisă. Există câteva jocuri RPG de calitate la momentul de față lansate, însă puține pot spune sau ba chiar nici unul nu se compară cu The Witcher 3: Wild Hunt, la capitolul de open world. Nu este doar plină cu localități, orașe, sate, culturi, oameni și bestii, dar îți oferă și acel sentiment de realitate, lumea prinzând viață mult mai bine în ochi jucătorului. Vei apuca să vezi tot felul de lucruri diferite aici, de la bandiți spânzurați, la tot felul de situații generate procedural, ce-ți vor capta interesul cu siguranță.

The Witcher 3: Wild Hunt promitea a fi un titlu cu efecte vizuale de ultimă generație, stârnind numeroase controverse înainte de lansare. Însă este clar că CD Projekt Red a vrut să impresioneze cu acest ultim titlu al seriei, chiar dacă inițial a pus un accent pe un grad mult mai ridicat al graficii, dezvoltatorul a oferit tot ce a avut mai bun. Chiar și așa, jocul arată foarte bine, pentru cei ce dețin un PC mai potent, având parte de numeroase efecte, animații și texturi de înaltă calitate. Există de asemenea și unele momente când unghiul camerei, cum am specificat și mai sus, nu este acela care îți dorești, dar puține vor fi momentele. Coloana sonora este absolut incredibilă în orice moment al jocului, fie că explorezi masiva lume sau te afli în luptă.

Astfel așa se încheie și această faimoasă serie, dezvoltatorul CD Projekt Red punând tot ce are mai bun în The Witcher 3: Wild Hunt, oferind mecanici de joc solide, o grafică reușită ce combinată cu această coloană sonora epică și masivul open world, va încânta jucătorii pentru o bună perioadă de timp, în special pe fanii seriei. Chiar dacă pentru unii povestea nu se ridică la așteptările inițiale, sau grafica nu este de nota 10 cum s-au așteptat, sau cum li s-a prezentat, jocul tot este un RPG ce merita să-l încerci, putând spune că va fi un punct de referință pentru următoarele serii.

Foarte puține serii RPG au reușit să câștige atât de mulți simpatizanți de-a lungul anilor precum a făcut-o The Witcher, studioul CD Projekt Red încheind faimoasa serie cu noul său titlu The Witcher 3: Wild Hunt. Seria a pornit drept o experiență bazată pe o poveste populară în țările Est Europene, reușind acum să fie pe final un […]

Grafică - 9
Poveste - 10
Gameplay - 9