1
Notificările mele

Intrați în cea mai mare comunitate de jocuri digitale din România!

Înregistrează-te

The Flock este un joc first person asimetric multiplayer thriller creat de studioul VogelSap. Jocul propune un concept unic de gameplay dar și un concept unic de design. The Flock este unul din singurele dacă nu singurul cu o dată de expirare știută cu exactitate chiar înainte de lansarea.

 

În The Flock întreaga experiență este pe un termen determinat iar fiecare moarte a jucătorilor va avea un impact clar asupra experienței jocului. Viziunea creativă a celor de la VogelSap le-a permis să conceapă o idee unică de joc. Întreaga populație a jocului este setată la un număr clar iar atunci când un membru al populației mutante lipsite de lumină (The Flock) moare, atunci în același moment se deduce și o viață din joc.

 

Odată ce un număr clar va fi atins jocul nu mai poate fi cumpărat, iar cel de-al doilea episod al jocului se va declanșa. Un episod ce continuă povestea creaturilor The Flock și puținilor supraviețuitori purtătorii luminiii, Carrier, o ființă umanoidă. În momentul atingerii populației jocul nu va mai putea fi cumpărat, deloc, acesta va fi scos de la vânzare. În timp cu cât populația scade mai mult, se va ajunge și la finalul jocului, un final anunțat pentru a fi unic și memorabil. Odată ce finalul va fi atins, jocul nu va mai putea fi accesat. Adică odată ce finalul a fost atins, nimeni nu va mai putea interacționa cu jocul. Nu vor mai exista sezoane sau diferite ture, ci acela va fi sfârșitul, ceva unic, de neuitat.

 

VogelSap promite să ofere o experiență unică memorabilă întâmpinată de un gameplay captivant, terifiant ce vă va ține în priză. Dacă acest lucru va fi adevărat, vom descoperi astăzi pentru că The Flock este review-ul săptămânii acestia și este acum disponibil pe Steam.

*Mulțumim studioului VogelSap pentru că ne-a pus la dispoziție accesul la TheFlock*

Un pic de istorie

 

The Flock a fost inițial un proiect pentru facultate a unor studenți olandezi pentru cursul lor de jocuri și interacții din programa anului 2.

Facultatea a acceptat designul jocului iar munca propriu zisă la jocul The Flock a început. În primul an, 2013, The Flock a fost prezentat la Gamescom, VGMS in Londra și INDIGO Showcase din Utrecht. O mare parte din jucători au acceptat jocul și astfel a fost numit cel mai bun joc creat de studenți.

 

Dezvoltarea jocului a continuat și în anul 3 de facultate, unde a fost îmbunătățit, iar astfel reușind să asigure finanțare de la guvernul Olandez.

 

În 2014 jocul a lansat testul Alpha și astfel peste 10.000 de inscrieri au fost inregistrate si 4500 de jucatori au fost primiti in test.

De asemenea, în lunile precedente lansării (august), dezvoltatorii au lansat o serie de anunțuri și interviuri ce explicau caracterul unic al jocului.
Poveste

 

*Cel mai important aspect la The Flock este povestea.
The Flock este un joc tragic, în care întreaga rasă este condamnată la damnație. Monstrozitățiile din The Flock sunt atrase de lumina Artefactului și acestea vor muri sau se vor transforma în creaturi unice. Conceperea unei povești a fost un obiectiv al echipei de creație pentru a nega finalul anticlimatic a jocurilor multiplayer.

 

Aceștia vor ca experiența din The Flock să inspire un sens de uimire, să țină jucătorii conectați la joc pentru a anticipa momentele următoare ce vor fi prezentate treptat.
Povestea jocului se desfășoară în anul 3000, în ruinele unei planete Pământ distruse. Secole de poluare au blocat soarele, acoperind planeta în întuneric. Incapabilă de a mai menține viața, o nouă rasă de monstrozități cunoscută ca The Flock este noua specie dominantă. Asta, până la apariția a lui The Carrier, o creatură umanoidă ce este capabilă să mânuiască artefactul luminii, singura speranța pe care omenirea o are la un vitor luminos.

 

Creaturile din The Flock par însetate de lumină iar acestea vor să o absoarbă așa că neîncetat vor încerca să fure artefactul luminii de la The Carrier pentru ele. Lipsit de lumină, The Carrier va deveni o bestie iar creatura iluminată se va transforma în umanoid.

Singura apărare al umanoidului este chiar lumina, care odată reflectată pe o creaturi din The Flock este capabilă să o ardă și să o distrugă, însă și creaturile au o abilitate specifică. Atunci când nu se mișcă devin stane de piatră, ce nu pot fi luminate și nu pot fi arse. În acest mod reușesc să se apere de lumină.

 

Restul poveștii rămâne de descoperit odată ce jocul avansează, iar episoadele vor fi expuse.*

 

Deși povestea jocului pare fi foarte bine expusă pe hârtia ce ne informează aspectele specifice ale jocului, aceasta nici măcar nu este expusă, nici prin cutscene-uri, scris sau acțiuni. Intrat în joc nu vom descoperi nici o informație despre poveste, iar dacă nu am fi ștuito din interviuri sau declarații de presă nu ne-am fi prins niciodată.

 

Pentru un joc în care se specifică că povestea este cea mai importantă lipsa ei în joc este de neconceput. Nu poți avea o bază pentru poveste doar din declarațile făcute înainte de lansare.

 

Din nefericire, în testul destinat presei nu ni s-a prezentat finalul jocului, și nici măcar episodul următor. Prezentarea a fost destul de limitată iar adesea nu se puteau găsi persoane online pentru a juca cu ele.

Gameplay

Gameplayul jocului este destul de simplut, iar dezvoltatorii specificând că acest lucru permite atât jucătorilor noi și vechi să coincidă fără a avea bariere de level, stats și alte atribute.

 

Chiar dacă se vede o diferență dintre jucătorii buni și slabi, gameplayul mult prea simpluț devine neinteresant după un timp.
Practic în joc toți veți începe ca un Membru a facțiunii The Flock. La un anumit moment un artefact va apărea și primul care ajunge la el va fi The Carrier. Treaba celorlalți jucători va fi să fure artefactul fără să fie arși de lumină. Dacă aceștia sunt arși vor muri și o viață va fi retrasă din The Flock. Un sistem de respawn le va permite să dea spawn pe loc(la costul punctelor acumulate) sau după un timp, 12 secunde, fără cost de puncte.

 

The Carrier la rândul său va colecta puncte, cărând artefactul cât mai mult în mână și completând obiectivele hărții. Toate obiectivele sunt aceleași, în anumite locații vor avea cercuri de lumină, iar folosind lumina artefactului le va activa, jucătorul primind un obiectiv îndeplinit și puncte.

După un anumit timp, necunoscut cu exactitate, primul jucător cu cele mai multe puncte va fi declarat câștigător.

Problema gameplayului este simplitatea și lipsa de balans. Adică, vom avea foarte puține butoane unice pe controller iar la tastatură chiar mai puține. Controlul este acceptabil atât pe controller cât și pe mouse+tastatură însă 2 butoane, ce reglează intensitatea luminii vor lipsii.

 

Veți face mereu aceleași lucruri pe 3 hărți, fără o însemnătate exactă. Veți rula meciuri într-un sistem Arena, nu veți simți că ați acumulat ceva ci doar că ați jucat și câștigat, iar tot ce veți primii este promisiunea că la un anumit moment dat, (The Flock Population), se va întâmpla altceva.

 

Mecanicile jocului sunt simpluțe și non balansate. Adică este posibil să fiți atacat prin lumină, dacă ați întârziat o fracțiune de secundă. Distanța de atac a creaturilor este pre amare și adesea atacul poate veni de la o distanță foarte mare, fără a mai putea riposta, pentru că controlul a fost blocat.

 

O altă problemă serioasă este lipsa unui sistem de protecție a noului caracter. Mi s-a întâmplat de câteva ori să fim mai mulți monștrii în jurul umanoizii. După ce am fost primul care am preluat artefactul și am devenit umanoid, am fost atacat instant de celălalt monstru din jur. Nici măcar nu am putut să preiau controlul caracterului înainte să fiu atacat.

 

Jocul permite existența a 5 persoane pe server însă atunci când 5 persoane sunt prezente, gameplayul nu mai devine ceva clar și anteranant ci un carusel al schimbărilor. Cu o viteză mare, și o rază de atac și mai mare a celor din The Flock un singur Carrier nu poate supraviețui celor 4 monstrozități, fiind un schimb etern, al cărui câștigător este cel care a fugit pentru câteva secunde mai mult sau cel care a avut norocul să termine obiectivul început de alții.

 

Monstrozitățile pot fugi și sări, însă o combinație între cele 2 acțiuni. Adică adesea veți sări la înălțimea clădirilor însă lipsa unui sistem de apucat, vă va face să cădeți în același loc. O combinare a celor 2 abilități cu continuitate ar fi fost o idee plăcută și ar fi permis ajungerea în unele zone interesante, fără a te simți limitat.

 

Conceptul de joc este bazat mult pe cel din episodul Blink, Sezonul 29, Episodul 10 din Doctor Who.

 

Grafica

Grafica jocului este și ea mediocră spre slăbuță. JOcul este conceput pe Unity însă prezentarea întunecată, texturile la slabă calitate și prezentarea mediului oferă o grafică mediocră spre slabă și cu siguranță nu de 2015.

 

Sunt prezente câteva opțiuni grafice însă chiar și la cea mai mare setare acesta nu arată cine știe ce. Jocul a fost testat la rezoluția de 1080p, oferind în jur de 55 cadre pe secundă.

 

Animațiile sunt și ele cam slab realizate, fiind fixe, părând robotice.
Audio:
Colona sonoră a jocului nu este cine știe ce, iar adesea nu se va simții. În gameplayul propriu zis se va auzi numai efectele de sunet. Țipetele monștriilor sunt realizate destul de mediocru iar mișcările creaturilor nu se aud prea bine.

Concluzie

 

The Flock este un joc unic pe hârtie însă nici povestea jocului care este non-prezentă în joc, gameplayul, sau grafica nu impresionează.

 

Jocul prezintă pe hârtie o poveste unică, interesantă cât de cât, un gameplay incitant și captivant și un concept unic de joc, dat de interacțiunea jucătorilor.

 

Însă nici unul din aceste elemente nu sunt afișate în joc, gameplayul incitant este foarte simplu și lipsit de balans, iar conceptul unic de joc în care acțiunea tuturor jucătorilor este extrem de importantă nu poate fi vizualizată.
Așa cum am spus, fiecare meci pare a fi un meci de orice joc Arena, un joc fără o însemnătate majoră , în care tot ceea ce urmează este pornirea următoarei runde. The Flock doar primite ca ceva într-un anumit moment dat să se desfășoare diferit.

 

Singurul lucru ce mai salvează jocul este faptul că este limitat, iar această viziunea creativă pare a fi interesantă pentru a descoperi ce se va întâmpla în continuare și cum adică acesta nu va mai putea fi cumpărat și nici măcar jucat. Însă și acesta pălește pentru că povestea nu este cunoscută și astfel nu ne putem face idei despre ce va urma sau poveste.

 

Din nefericire, The Flock este un joc foarte interesant și incitant pe hârtie, însă execuția este destul de slabă și nu reflectă prezentarea oferită. The Flock este un joc lipsit de lumină și iluminare.

The Flock este un joc first person asimetric multiplayer thriller creat de studioul VogelSap. Jocul propune un concept unic de gameplay dar și un concept unic de design. The Flock este unul din singurele dacă nu singurul cu o dată de expirare știută cu exactitate chiar înainte de lansarea.   În The Flock întreaga experiență […]

Poveste - 6
Grafică - 5.5
Audio - 5.5
Gameplay - 5

5,5

The Flock Review

5,5
Plusuri

+ Concept de joc nou și riscant
+ Poveste interesantă (pe hârtie)

Minusuri

- Doar 3 hărți disponibile
- Haotic și nebalansat
- Povestea lipsește cu desăvârșire în joc;
- Calitate modică spre slaba a tuturor elementelor ce definesc jocul

The Flock

The Flock

Dată lansare

21 August 2015

Platformă

PC

Gen

Acțiune

Producator

Vogelsap

Vezi și alte articole interesante

Ai ceva de spus? Dă-ți cu părerea

Fiți primul ce revizuiește “The Flock Review”

Adresa dumneavoastră de email nu va fi publicată.


Distribuie articolul "The Flock Review" unui prieten