1

Intrați în cea mai mare comunitate de jocuri digitale din România!

Înregistrează-te

Risen 3: Titan Lords este titlul RPG al celor de la Piranha Bytes ce și-a făcut apariția acum mai bine de o lună, promițând să îmbunătățească titlul în aceasta serie cu o temă ce include pirații. Nu ne-am așteptat la o nouă viziune din partea studioului dezvoltator, dar diferitele sale personaje și care mai de car mai ciudate au primit ceva atenție, în special în ochii fanilor seriei, aceștia putând ba chiar să menționeze faptul că noul Risen 3: Titan Lords este ba chiar distractiv și dispune de o experiență de joc îndrăzneață. Dar ce să o mai lungim, haideți să vedem dacă chiar așa și este.

Lumea jocului se află într-un echilibru fragil, fiind lăsată la mila Titanilor, abandonată de toți zeii. Omenirea se află în cel mai întunecat moment al existenței acesteia, confruntându-se cu cu o luptă pierdută. Începutul lui Risen 3: Titan Lords îți prezintă mai multe probleme ale personajului, propria ta viață ți-a fost luată și mai întâi trebuie să o recâștigi înainte să-ți faci vre-un grij despre întunericul ce te înconjoară si se răspândește primejdios în întreaga lume. După ce vei fi reînviat de un vraci vei porni într-o călătorie pentru a găsi lumina, alegând una dintre cele trei facțiuni disponibile. Odată ce introducerea în joc se termină, vei pune mâna pe o mică barcă ce te va purta prin lumea deschisă din Caraibe, mergând din insulă în insulă până când vei putea să pui mâna pe o nava ceva mai mare și pe un echipaj propriu.

În drumul tău vei întâlni numeroase personaje, pe unele dintre acestea putându-le să le recrutezi, întotdeauna fiind binevenit cineva să lupte alături de tine la un moment dat. Vei putea astfel să asamblezi un echipaj de camarazi, incluzând ba chiar și pirați fantomatici sau preoți voodoo. Te vei găsi adesea în situația în care acești tovarăși ai tăi vor dispărea fără vreun motiv anume, sau ba chiar în situația plăcută de a se întoarce pe nava echipați mai bine decât au plecat, după ce vrei relua jocul.

Dar ce este cel mai deranjant în Risen 3: Titan Lords, îl reprezintă sistemul de luptă, ce nu este per total foarte clar, aici dezvoltatorul parca având nevoie de ceva mai mult timp pentru a-l aduce într-o stare mult mai bună de funcționare, controlarea personajului în momente de luptă simțindu-se la propriu greoaie și neprecisă. Din fericire, vei începe să progresezi în mișcări odată cu avansarea ta în joc, având acces și la noi arme și atacuri magice ce pornesc de la a arunca cu cioburi de gheață până la trezirea unor demoni pentru a lupta alături de tine.

Pe lângă toate acestea, te poți baza în întregime pe o singură facțiune în joc, căpătând astfel noi și diferite posibilități de atac, desigur tot odată cu progresul tău în joc, ce nu va fi foarte ușor. În timpul aventurii tale, îți vei câștiga gloria făcând absolut orice, incluzând ba chiar și plimbări romantice pe plajă, urmând să folosești aceste puncte pentru a-ți propulsa abilitățile pentru ca ulterior să poți să achiziționezi altele noi, folosindu-te de aur.

Instructorii sunt împrăștiați de-a lungul insulelor și cum nu există un hub central ce să înglobeze tot ceea ce ai nevoie, vei avea destul de alergat pentru a găsi combinația perfectă de care ai tu nevoie. Pentru a avea acces la cele mai interesante abilități din joc, vei fi nevoit să explorezi o bună perioadă de timp insulele, având astfel la dispoziție o mulțime de conținut la care să apelezi, conținut suplimentar față de misiunile tale principale.

Sistemul de luptă îți va lua ceva timp să te obișnuiești cu el, la început depinzând destul de mult de abilitatea ta de a îndrepta ceva ascuțit asupra inamicilor ce se năvălesc asupra ta. Mai mult, uni inamici vor folosi și atacuri multiple, fiind nevoit uneori să ghicești dacă vei avea timp să ataci între atacuri sau să continui să te aperi. La început luptele sunt ceva mai plictisitoare, trebuind să ai răbdare cu atacurile inamicilor și cu viața destul de generoasă a unora, cât și să cauți în mediul tău înconjurător recompensele acestora.

Pe lângă toate acestea, poți explora lumea deschisă a jocului oricând dorești, având la dispoziție o mulțime de misiuni pe care le poți aborda în multiple moduri. Ai la dispoziție o libertate uimitoare de mișcare, cât și atunci când vine vorba de progresia jucătorului alături de povestea jocului. Pentru a menține lucrurile cât mai noi, în timpul călătoriilor tale dintre insulele tropicale, te vei implica și în lupte navale sau în lupte împotriva unor monștrii marini, destul de mult cât să te țină conectat în permanență și să nu te abați de la principala poveste a jocului.

La partea de grafică, Risen 3: Titan Lords nu este cu foarte mult peste precedentul titlu al seriei, dar cu toate acestea tot arată bine, când vine vorba de nivelul designe-ului cât și de lumea jocului. Explorarea insulelor tropicale și a plajelor acestora se va face într-o manieră plăcută de către majoritatea jucătorilor, dar să nu va așteptați să fiți uimiți de grafica acestora, aceasta fiind în parametrii decenței unui joc video din acest an. Animațiile caracterelor sunt și ele îmbunătățite, dar cu siguranță mai era loc de mai mult, Vocile actorilor sunt însă ceva mai slabe, părând în mare parte ca un scenariu citit după foi, în listă și o voce moleșită, nefiind mereu corelată la temperamentul evenimentelor din joc.

Dacă te numeri printre cei ce au reușit să joace precedentul titlu al seriei, Risen 3: Titan Lords îti va oferi o aventură asemănătoare, desigur mai bună, dar nu cu foarte mult încât să nu mai menționez precedentul titlu. Datorită faptului că nu mai există cine știe ce alte jocuri cu o temă pirătească, Risen 3: Titan Lords reprezintă o experiență de joc plăcută, putând să treci cu vedere micile probleme pe care acesta le are.

Risen 3: Titan Lords este titlul RPG al celor de la Piranha Bytes ce și-a făcut apariția acum mai bine de o lună, promițând să îmbunătățească titlul în aceasta serie cu o temă ce include pirații. Nu ne-am așteptat la o nouă viziune din partea studioului dezvoltator, dar diferitele sale personaje și care mai de car […]

Grafică - 7
Gameplay - 7
Poveste - 8