1

Intrați în cea mai mare comunitate de jocuri digitale din România!

Înregistrează-te

Puține sunt jocurile AAA nou lansate, întrucât dezvoltatorii și distribuitorii sunt oarecum speriați de încercarea de a lansa ceva complet nou, și prefera să se bazeze pe o franciză sau să învie o serie foarte reușită, de acum câțiva ani. Cu toate acestea, dezvoltatorul francez Dontnod Entertainment a vrut să încerce ceva nou cu Remember Me, un nou joc plasat într-o lume cibernetică, al cărui protagonist este femeia Nilin.

Cu promisiunea unui joc de aventură plin cu lupte intense, platforme inteligente și multe morale teme despre moralitate, corporații și memoriile oamenilor, jocul pare a fi o experiență îndrăzneață. Să edem acum cât de bine au reușit Dontnod Entertainment și Capcom să livreze promisiunile lor.

Remember Me este plasat în orașul Neo Paris, anul 2084, într-o lume distorsionată unde corporația numită Memorize, printr-o tehnologie numită Sensen, poate controla, transfera și manipula memoriile oamenilor. Jucătorii intra în pielea lui Nilin, un vânător de memorii, cu abilitatea nu doar de a fura memoriile, dar și de a le modifica prin schimbarea diferitelor elemente ce o compun, practic rescriind memoriile unei persoane.

Chiar dacă această putere a ta sună bine, jocul începe cu tine, Nilin, în timp ce memoriile îti sunt șterse în faimoasa închisoare Bastille. Chiar înainte de ștergerea ultimelor memorii, Nilin reușește să scape cu ajutorul misteriosului Edge, ce conduce un grup numit Errorists, ce se opune corporației Memorize. Întregul complot este foarte bine construit, din păcate unele dintre acțiuni sunt oarecum clișee, Nilin fiind principala excepție, în timp ce caracterul ei este recăpătat, odată cu recuperarea memoriilor acesteia.

Când vine vorba de gameplay, Remember Me se descurcă foarte bine, reușind să livreze o experiență de acțiune-aventură ce este amestecată cu luptele feminine, și câteva puzzele de rezolvat. În primul rând, în lupte, Nilin se bazează pe ai săi pumni și picioare, pentru a crea lovituri combinate, folosind o mecanică intitulata Combo Lab. Aceasta poate folosi mișcări predeterminate și le poate personaliza cu mișcări numite Pressens. Aceste mișcări au peoprietăți diferite, cum ar fi damage crescut, sau reducerea timpului diferitelor atacuri.

Aceste atacuri speciale sunt „cireașa de pe tort”, când Nilin își dezlănțuie abilități variate ce duc la un damage periculos de mare, lovituri uimitoare sau altele asemenea. În timpul luptelor, eroina noastră trebuie sa se miște constant, încât aceasta să nu încaseze loviturile inamicilor. În timpul acestor lupte, o mecanică acrobatică specială îi permite Nilinei sa execute o lovitură specială ce poate doborâ trei inamici în același timp.

Per total, sistemul feminin este destul de impresionant, deși este puțin greoi de înțeles la început, îți va luat puțin timp pentru a te acomoda cu acesta. În ceea ce privește deplasările prin lumea Neo Parisului, Remember Me folosește o mecanică de bază, ce le prezintă jucătorilor secțiunile ce le pot accesa și marginile pe care le pot străbate. Deși nu este cel mai fluid sistem de mișcare, lumea din Remember Me este decentă, bine creată și liniară.

Sunt de asemenea și câteva mici puzzel-uri pe ici pe colo, în care Nilin trebuie să utilizeze abilitățile ei, precum Spammer, pentru a manipula mediul înconjurător, sau chiar dușmanii. Aceasta poate vedea memoriile următoarelor sale victime, și apoi să le deruleze pentru a descoperi diferite erori, ce pot fi manipulate pentru a schimba rezultatele memoriilor actuale.

Dontnod a reușit să creeze un Remember Me pentru PC foarte bun, creând o lume frumoasă cu ajutorul lui Unreal Engine 3. Majoritatea mediilor, indiferent de cât de distruse sunt sau de triste, au diferite culori ce le aduc la viața, și devin vibrante, în loc să devină șterse ca în alte jocuri. Designul personajelor este de asemenea destul de bun, când vine vorba de Nilin și aliații acesteia, deși majoritatea inamicilor, precum forțele de securitate au tendința de a avea același model. Unele trăsături, văzute de aproape nu par așa de o calitate înaltă, dar per total, grafica este puternică și impresionantă pe PC.

Jocul strălucește și la capitolul Soundtrack, muzica variind în funcție de luptele duse, loviturile pe care le efectuați și încasați, cât și abilitățile pe care le activați, creând o simfonie impresionant de dinamica. Vocea actorilor nu este însă atât de strălucită, deși vocea actriței parcă o aduce la realitate pe Nilin.

Remember Me este un joc destul de frumos, ce reușește să combine promisiunile făcute, o lume minunată și un sistem de lupta bun cu impresionanta grafică și soundtrack-ul reușit. Singurul inconvenient ar fi liniaritatea mediilor, câteva predictibile întorsături în poveste și câteva erori ce trag jocul în jos. Cel mai prost aspect notabil fiind camera, ce în unele lupte este decentă, dar în altele destul de enervantă.

Puține sunt jocurile AAA nou lansate, întrucât dezvoltatorii și distribuitorii sunt oarecum speriați de încercarea de a lansa ceva complet nou, și prefera să se bazeze pe o franciză sau să învie o serie foarte reușită, de acum câțiva ani. Cu toate acestea, dezvoltatorul francez Dontnod Entertainment a vrut să încerce ceva nou cu Remember Me, […]

Grafică - 9
Gameplay - 8
Poveste - 8.5