1
Notificările mele

Intrați în cea mai mare comunitate de jocuri digitale din România!

Înregistrează-te

Originalul titlu GRID a încântat o mulțime de jucători atunci când a fost lansat, Codemasters reușind să aducă unele inovații în materie de gameplay și grafică odată cu lansarea acestuia. Acum la mai bine de 6 ani trecuți de la lansarea acestuia și lansarea din 2013 a lui GRID 2, dezvoltatorul a lansat noul titlu GRID Autosport, în care dezvoltatorul încearcă să îmbunătățească un titlu ce deja era destul de reușit.

 

Din nefericire, lucrurile nu au fost chiar atât de excelente pe cât se aștepta dezvoltatorul, feedback-ul primit din partea comunității fiind în unele cazuri oarecum dezamăgitor pentru GRID 2. Dezvoltatorul a luat aceste critici și a confirmat la începutul acestui an că va lansa un nou titlu, lucru ce a și făcut-o prin GRID Autosport, un nou titlu dedicat pentru a repara diferitele lipsuri pe care GRID 2 le-a avut. Având un accent pus mai mult pe motorsport, mai mult mașini și circuite mai variate, GRID Autosport arată ca un adevărat succesor pentru originalul titlu GRID. Dar oare a reușit Codemasters sa îndrepte această serie către adevăratele sale origini sau ar trebui să renunțe la aceasta?

 

În timp ce GRID 2 a încercat să ofere jucătorilor o oarecare poveste, GRID Autosport este doar despre gameplay, neavând grija de a crea un fir narativ. În schimb, jucătorii au posibilitatea de a se înscrie în una din cele cinci discipline pe parcursul sezoanelor și să progreseze până când ajung în competițiile majore, precum Grid Grand Slam. Aceste discipline sunt destul de variate, fiind o multitudine de motorsport-uri precum Touring, Endurance, Open Wheel, Street sau Tuner, fiecare dintre acestea dispunând de mașini unice, circuite speciale și mecanici de joc aferente acestora.

Touring se concentrează după cum și reiese din numele ei pe competiții cu diferite mașini puternic modificate variind de la decapotabile și până la coupe-uri și diferite mașini utilitare din Australia și alte orașe ale lumii. Aceste competiții le permit jucătorilor să concureze pe tot felul de circuite din întreaga lume, pornind de la Sepang din Malaysia până în Bathurst din Australia, oferind o experiență motorsport cu adevărat reală.

 

Endurance oferă posibilitatea jucătorilor de a se acomoda cu mecanicile de joc, dispunând de supermașini precum Aston Martin în care va trebui să reziști cât mai mult timp ce circuit fără a-ți distruge cauciucurile, așa că va trebui să găsești un echilibru între agresivitate și o conduita adecvata de condus. În schimb, Open Wheel utilizează Formula 3 și Indycar, în care va trebui să te asigur că nu vei avea vreun contact cu vreun oponent, căci la viteză acest lucru te va costa grav.

 

Cursele de stradă sunt purtate în diferite orașe ce sunt prezente și în GRID 2 și în care vei simți mult mai bine fiecare denivelare cu mașina ta. În ultimul rând, disciplina Tuner se concentrează pe cursele contra cronometru și diferitele evenimente de drift, fiecare cu diferite mașini disponibile, pornind de la cele Japoneze și până la cele de tip muscle.

 

Lucrul interesant la acest nou titlu este faptul că nu ești nevoit să fi un maestru la toate aceste discipline, în fiecare sesiune putând să-ți alegi o categorie și să ii completezi diferitele evenimente ce-ți vor crește nivelul. Astfel te poți concentra doar pe una singură sau cel mult două trei, putând să le completezi pe celelalte mai târziu, pentru a putea debloca anumite accese precum acela la Grid Grand Slam. În joc ești un pilot liber, putând să-ți alegi o echipă și obiectivele sponsorilor alături de coechipierii echipei, pentru a ulterior să înceapă distracția.

AI-ul poate fi setat fie pe a fi unul echilibrat, fie pe a-ți oferi oponenți agresivi sau defensivi, jucătorii având această libertate deplină. Cu toate acestea AI-ul nu este atât de strălucit, în unele cazuri întreaga echipă reușind să termine cursa iar AI-ul de abia trecând pe ultima poziție. Dar pe lângă aceste mici probleme se mai adaugă și aceea când un alt pilot cu aceeași mașină ca a ta te întrece cu o viteză superioară, chiar dacă accelerația ta este la podea. Î plus, chiar dacă vei reuși să ocupi o poziție de start bună în calificările disciplinei de la Open Wheel, vei avea probleme serioase cu oponenții talentați chiar și în evenimentele normale cu setările pe Easy.

 

Sistemul de curse este destul de bunicel, reușind să ofere un echilibru între arcade de curse și simulator. Drifturile au fost puțin simplificate, nemaifiind nevoi de noroc pentru a lua o curbă ca la carte, putând să-l controlezi mult mai ușor acum obținând rezultatul scontat. Mașinile disponibile în joc sunt destul de variate, la fel ca și circuitele, deși vor exista unele pe care le vei juca pe invers, sau unele mici curbe modificate. Majoritatea vehiculele se vor conduce ideal în mâinile unui jucător mai experimentat, dar nici începătorii nu vor întâmpina dificultăți.

 

Pentru a dispune de o diversificare mai mare față de precedentul titlu GRID 2, GRID Autosport dispune de două camere în cabina șoferului, dar nu sunt amplasate atât de genial pe cât de mult te-ai aștepta. Una dintre acestea oferă o privire mult prea apropiata a drumului, încețoșând marginile ecranului în timp ce cealaltă tinde să fie ceva mai bună doar ca-ți arată mai mult din interiorul mașinii.

 

La capitolul de grafică, GRID Autosport arată foarte bine, reușind să ofere efecte vizuale mult mai bune față de titlul de anul trecut. Iar datorită unui DLC special disponibil gratuit pentru utilizatorii cu rezoluții mai, texturile sunt păstrate și de calitate chiar dacă rulezi în full HD. Coliziunile și raportul avariilor în acestea sunt destul de bine realizate, mașinile prezentându-se per total foarte bine și realistice. Coloana sonoră este una variată, oferind o experiență de joc completă dar și generică în același timp.

GRID Autosport este un titlu amuzant, iar în urma feedback-ului primit de către dezvoltator pentru a realiza un titlu demn de originile seriei s-au simțit unele mici îmbunătățiri, dar cu toate acestea GRID Autosport ar mai fi avut nevoie de multe altele pentru a mulțumi pe deplin jucătorii înfocați. Încă mai trebuie să realizezi unele discipline ce nu-ți sunt întrutotul pe plac, pentru a putea progresa și avea acces la noi mașini și circuite. Pe lângă toate acestea adăugându-se și haoticul AI și obții un mix nu tocmai ideal. Dar cu toate acestea GRID Autosport este un titlu amuzant și plăcut, dar nu întocmai pentru profesioniștii genului.

Originalul titlu GRID a încântat o mulțime de jucători atunci când a fost lansat, Codemasters reușind să aducă unele inovații în materie de gameplay și grafică odată cu lansarea acestuia. Acum la mai bine de 6 ani trecuți de la lansarea acestuia și lansarea din 2013 a lui GRID 2, dezvoltatorul a lansat noul titlu […]

Grafică - 9
Gameplay - 8
Poveste - 8
Sunet - 9

8,5

GRID Autosport Review Română

8,5
Plusuri

+ O foarte bună selectare a circuitelor
+ Controlul vehiculelor desăvârșit
+ Posibilitatea să jucați split-screen
+ Dificultatea este reglabilă

Minusuri

- Lipsa boxelor
- AI-ul nu răspunde bine diferitelor tipuri de curse
- Moduri neinteresante de joc

GRID Autosport

GRID Autosport

Dată lansare

24 Iunie 2014

Platformă

PC PS3 Xbox 360

Gen

Racing

Producator

Codemasters

Vezi și alte articole interesante

Ai ceva de spus? Dă-ți cu părerea

Fiți primul ce revizuiește “GRID Autosport Review Română”

Adresa dumneavoastră de email nu va fi publicată.


Distribuie articolul "GRID Autosport Review Română" unui prieten