1

Seria Dark Souls a fost inițial lansată în 2011 de către dezvoltatorul From Software, stabilind noi limite pentru jocurile RPG cât și noi reguli în joc, o serie ce te face să te simți că într-adevăr joci din pură plăcere, nu doar pentru a îndeplini anumite sarcini, urmărind progresul și elementele din povestea jocului cu mare interes. Jocul este un titlu în care ai acea posibilitate de a elimina un mare boss chiar în ultimul moment, știind că acesta a dat tot ce a putut mai bun în a încerca să te omoare, și cel mai probabil că a și reușit de câteva ori, înainte ca tu să ajungi în acest punct, unde ți în mână sabia ce-i va curma suferința.

Dark Souls III continuă faimoasa serie purtând jucătorul într-o lume plină cu elemente narative și o expunere extinsă, însă în același timp oferă puține detalii cu privire la caracterul principal și obiectivele acestuia. Soarta universului și a francizei este legată de înfrângerea lui Lords of Cinder, iar odată cu deplasarea jucătorului prin imensa lume a jocului, înfruntând inamici care mai de care mai mortali, acesta va putea acumula diferite informații, buățică cu bucățică, pentru a-și putea creiona o imagine de ansamblu despre această lume, plină cu monștrii și caractere aflate la marginea nebuniei, sau poate chiar trecute.

În acest nou titlu exist multe apeluri la titlurile anterioare din serie, iar pentru nou intrați în serie acest lucru poate fi considerat un bonus dar și un dezavantaj în același timp, rămânând însă la latitudinea fiecărui jucător de judecat acest lucru. Lumea jocului se deschide întru totul ceva mai târziu, dezvoltatorul punând un accent sporit pe întâlnirile jucătorilor cu diferiți bossi care mai de care mai puternici cu mișcări mai unice, dar și interacțiunea dintre alegerile jucătorului, acestea ducând la stabilirea rezistenței și puterii următorului adversar.

Mecanicile de joc din Dark Souls III au fost perfecționate, dezvoltatorul From Software depunând eforturi considerabile pentru a se asigura că jucătorii vor primi în acest al treilea titlu al seriei un gameplay cât mai spectaculos, sistemul de luptă oferind unele provocări foarte ridige, în timp ce permite și o abordare mult mai tactică din partea jucătorului, oferindu-i mai multe opțiuni. Dificultatea jocului nu este deloc una de neglijat, jucătorul trebuind să-i acorde o atenție sporita pe întreg parcursul jocului, însă și caracterul se mișcă ceva mai rapid și poate evita anumite lovituri din partea adversarilor. Sigur ar fi bun și un scut în unele momente pentru a absorbi impactul diferitelor obiecte ce te amenință.

Atacurile sunt de toate felurile, dar se pare ca acum armele din joc îți oferă și unele noi mișcări speciale, jucătorul putând să mânuiască două săbii, să utilizeze într-o mână o anumită armă în timp ce-și croiește drumul printre distrugeri și diverse rămășițe. Aceste noi mișcări și clasica magie utilizează o nouă bară de resurse, intitulată „FP”, decizia fiind a jucătorului când alege balanța ideală dintre restaurarea FP-ului sau a vieții acestuia. „Souls” încă reprezinta moneda de îmbunătățire a caracterului jucătorului, acesta trebuind să planifice cu atenție traseul, întrucât dată ar fi să moară să-și poată recupera lucrurile și să treacă mai departe.

În timpul luptelor, fie ele normale fie prin atacuri mai speciale, acestea pot fi combinate cu vrăji și credință pentru a crește șansele de supraviețuire împotriva oricărui tip de inamici, ce deseori atacă coordonat, utilizează mișcări care mai de care mai speciale și uneori invocă diferiți bossi. Astfel, moartea paște la fiecare pas în Dark Souls III, dar fiecare eșec reprezintă un pas făcut în șansa de a te perfecționa în fiecare luptă, cu fiecare luptă purtată și pierdută, modificându-ți armele, echipamentul și încercând și noi tactici.

Există mai multe clase disponibile jucătorilor în gameplay și anume: Knight, Mercenary, Warrior, Herald, Thief, Assassin, Sorcerer, Pyromancer, Cleric și Deprived. fiecare dispunând de un set de puncte forte și puncte slabe, stabilite printr-un set de 10 caracteristici, să nu mai menționez și faptul că fiecare clasă dispune de un stil de joc diferite, oferind astfel jocului per total o varietate sporită. Personal am preferat întotdeauna să joc defensiv, evitând orice atac surpriză când mă deplasez, dar însă uneori mediul înconjurător nu-mi mai oferea diferitele „portițe” de plecare la sigur, forțându-mă să ma adaptez sau … ei bine să mor, căci moartea în Dark Souls III este ceva … normal.

Dark Souls III este un joc ce arată foarte bine, grafic vorbind, în special pe acele PC-uri ce se comportă ca o centrală nucleară, oferind un FPS solid de 60 de cadre/secundă, lucru invidiat uneori de consolele Xbox One și PlayStation 4. Mediul înconjurător odată ce devine disponibil jucătorului în proporții considerabile, este unul foarte bine conturat și surprinzător, inamicii fiind bine definiți și unici în fiecare aspect vizual, jocul suferind cea mai spectaculoasă transformare în serie.

Explorarea jocului este recompensată pe măsură, informațiile din lumea ce înconjoară jucătorul fiind bine încadrate, totul fiind construit în jurul tematicilor de foc și moarte. În variante de PC dezvoltatorul a oferit jucătorilor posibilitatea de a elimina HUD-ul întru totul, pentru acei jucători ce preferă să aibă un spectru vizual cât mai larg și se simt incomodați de diferitele informații aflate în permanență în fața ochilor. La capitolul de sunet, Dark Souls III aduce acel sentiment de copleșire, de sufocare într-o lume prea mare și prea periculoasă pentru jucător.

Dark Souls III reprezintă ultimul titlu din serie, iar jocul este clar creat având în minte celelalte două titluri precedente, dezvoltatorul reușind să ofere un echilibru perfect între acțiunea, tactică și RPG, combinând elementele din lumea înconjurătoare într-o armonie foarte frumoasă. Frustrarea jucătorilor va fi de nenumărate ori adusă în discuție,iar poate că de multe ori jucătorii vor aborda jocul cu un alt tip de caracter pentru a putea vedea și celelalte tipuri de opțiuni disponibile odată cu progresul în joc. Acest ultim titlu din serie este un joc ce propulsează seria Dark Souls în topul acelor serii RPG pe care trebuie să le încerci, dacă ești un fan al genului și nu numai.

Seria Dark Souls a fost inițial lansată în 2011 de către dezvoltatorul From Software, stabilind noi limite pentru jocurile RPG cât și noi reguli în joc, o serie ce te face să te simți că într-adevăr joci din pură plăcere, nu doar pentru a îndeplini anumite sarcini, urmărind progresul și elementele din…
Poveste - 9
Gameplay - 9.5
Grafica - 9
Audio - 8.5

9

Dark Souls III Review

9

+ Sistem de luptă foarte bine echilibrat
+ Mediul înconjurător și explorarea acestuia
+ Luptele cu bossi sunt un adevărat deliciu

- Frustrarea jucătorilor după ce mor de prea multe or
- Amplasarea camerei uneori lasă de dorit

Vezi pagina principală a jocului Dark Souls III

Dark Souls III
Pregătește-te să mori încă o dată, în această ultimă intrare în faimoasa serie de acțiune RPG a celor de la From Software. Un univers întunecat și fantastic te așteaptă, cu o lume plină de întorsături și bestii feroce, capcane mortale și secrete cât mai ascunse. Dark Souls III încă o dată le oferă jucătorilor luptele […]

12 Aprilie 2016

, ,

Dezvoltator