1
Notificările mele

Intrați în cea mai mare comunitate de jocuri digitale din România!

Înregistrează-te

Alone in the Dark este o serie consacrată, numărând în prezent 6 jocuri.

Toate jocurile sunt despre supraviețuirea ororilor nopții și ale lumii. Deși seria nu a reușit să scoată la iveală un joc foarte bun în ultimul timp, trăiește ca amintire pentru mulți fani, fiind o serie care a fondat conceptul de survival horror.

 

Cel mai nou joc, Alone in the Dark: Illumination se încadrează în idea generală teoretic. Acesta propune oferirea unei senzații de groază, ne cere să colectăm resurse, să ne folosim creierul și abilitățile caracterelor pentru a finaliza nivelurile, atât în single-player cât și în co-op.

 

Campania jocului se învârte în jurul orașului Lorwich, unde jucătorii vor trebui să călătorească și să descopere misterele ținutului, ce a mers prost, și să încerce să oprească ceea ce se întâmplă. În joc veți putea juca cu 4 caractere, Vânătorul, Vrăjitoarea, Preotul și Inginerul, fiecare având un set diferit de abilități, arme, și puteri deblocabile. Jocul oferă, de asemenea, un mod multiplayer ce permite gamerilor să joace campania în co-op alături de încă maxim 3 prieteni online.

 

Pentru Alone in the Dark: Illumination am scrius un preview acum câteva luni, ce se găsește în pagina hubului. Multe dintre părerile inițiale vor fi prezente și aici mai mult sau mai puțin accentuate.

 

*În ianuarie am primit un cod de preview pentru testul Closed Beta care a avut loc între 29 ianuarie și 2 februarie. Am urmărit cu interes progresul jocului, pentru că ar fi putut fi un titlu pe care l-aș fi cumpărat pentru a juca co-op.

**Codul de preview s-a transformat în cod de Review, iar acum am avut posibilitatea să testez întregul joc.

 

Pornirea jocului și setări:

 

Jocul se încarcă destul de greu, dacă lansarea clientului a fost rapidă, încărcarea meniului și texturilor durează destul de mult.

 

Odată ce meniul a fost inițializat vom vedea că lucrurile sunt destul de obișnuite în acest departament, însă se poate simți lipsa unui meniu mai avansat, lipsând setările avansate printre care cele mai importante un slider FOV.

Setări The Hunter

Povestea

 

Alone in the Dark Illumination nu are o poveste propriu zisă, unică, ci variază în funcție de caracterele pe care le alegem. Povestea fiecăruia și motivul pentru care au ajuns în Lorwich este detaliată în timp ce explorați jocul și vă apropiați de final, însă indiferent de personajul pe care îl alegeți cursul acțiunilor va fi întotdeauna același.

 

Povestea fiecăruia este prezentată prin scris, jocul nu are cutscnene-uri decât cele de prezentare a nivelelor și cel final. Acestea totuși sunt captări a mediului din unghiuri diferite, adică nimic CGI sau ceva realizat separat.

 

Din nefericire, povestea caracterelor nu este cine știe ce iar cum am presupus doar prezintă cum au ajuns aici, de ce au ajuns aici și acțiunea ce se desfășoară în timp ce parcurge jocul. Nu se clarifică nimic despre adevărata poveste a jocului și deseori se vorbește despre prezența oamenilor și cum au intervenit ei în crearea evenimentelor din Lorwich, însă niciodată nu vom da de ei, iar finalul „captivant” al jocului nu ne spune nimic, nici o mare dezvaluire, nimic. Este extrem de aproape de un game over, felicitari, mai joacă încă o dată, ne vedem la urmaătorul joc (DLC), defapt… exact asta este.

 

Nu am finalizat campania decât cu un caracter dar din experienţa anterioară şi din cea a testării caracterelor pot să fiu sigur că povestea tuturor este exprimată similar.

Povestea este slabă, pe alocuri de umplutură în timp ce exploraţi nivelele, iar cel mai probabil o veţi uita în aceeaşi sau următoarea săptămână, fiind lipsită de însemnătate.

 

Caracterele

În versiunea finală putem să ne jucăm cu unul din cele 4 caractere disponibile. The Hunter, Witcher, Priest, Engineer.

 

Fiecare personaj prezintă un pistol(pistoale), o armă specifică şi 3 abilităţi unice. Deşi construite diferit, ele funcţionează aproape la fel, iar modul de utilizare al lor este cam acelaşi.

 

Construcţia lor este destul de slabă, iar la fel ca întregul joc nu oferă credibilitate şi nu ies în evidenţă. Putem personaliza vizual caracterele, schimbându-le părul, bluzele şi pantalonii din vreo 5-6 variaţii puse stas. Noi doar va trebui să ne alegem din cele prezente.

 

Caracteristicile, abilităţile şi inventarul caracterelor sunt realizate foarte prost. La începutul jocului vom putea folosi doar o armă(pistoalele) şi o a doua armă sau abilitate. Abilităţile sunt în număr de 3 şi sunt cele care conferă unicitate caracterelor.

Pentru a echipa mai multe abilităţi sau arme va trebui să creşteţi în nivel şi să folosiţi punctele de XP. La un anumit nivel se va debloca cel de-al treilea slot pentru caracter. Crescând în nivel vă puteţi pune punctele, în abilităţi, caracterisitici. Din nefericire tot acest progres nu se traduce în varietate ci în procente. Adică veţi avea cu % mai multă viaţă, veţi încărca cu % mai repede, veţi fugi cu % mai mult, veţi putea folosi abilitatea x cu % mai mult. Astfel că tot progresul este dat doar de cifre, ce vă vor permite să terminaţi jocul pe  un nivel mai dificil, un lucru pe care cel mai probabil nimeni nu îl va vrea să facă.

 

Gameplay

Alone in the Dark Prima Misiune Alone in the Dark Prima misiune Gameplay

Jocul va începe într-un vagon de tren, iar obiectivul misiunii este de a avansa către clădirea centrală ce permite intrarea în minele din Lorwich. Clădirea centrală servește și ca o centrală electrică.

 

Din primul moment veți fi lovit de proasta alegere pentru Field of View. Inițial mi-a provocat o senzație de greața, iar lipsa posibilității de a îl edita m-a făcut să abandonez jocul după 10 minute.

 

Progresând veți colecta muniție, arme, sănătate dar veți fi atacat de creaturi misterioase care vor dori să vă omoare. Pe hartă sunt tipuri de muniție pentru fiecare caracter, însemnând că veți găsi abilități ce nu sunt pentru voi, cel mai probabil designul acestora fiind pentru modul co-op. Cele mai multe dintre ele sunt invincibil până când pui o lumină pe el, o lumină stradală, candelabre sau reflectoare. Odată ce aceștia sunt luminați vor putea fi uciși prin mijloace tradiționale.

 

Deși puteți să îi ucideți, aceasta nu este o opțiune. Jocul vă forțează să vă mișcați în continuu și să avansați, însă parcă te forțează prea mult. Uciderea monștrilor nu îi va va face să se oprească, ci vor da naștere la un atac non-stop, inamicii pur și simplu neoprindu-se din a veni în anumite zone. Puteți avea muniție infinita și tot nu veți fi victorios. Strategia jocului pare a fi mișcă-te, ucide doar dacă ești în necaz mare apoi fugi, fugi, fugi. Odată ajuns la obiectiv, curentul electric se închide și va trebui să recuperezi cablurile și să refaci legătura centrală cu un stâlp exterior, care este lovit de trăznete astfel ușa va primi curent pentru a scăpa. Cablurile sunt plasate în poziții, fixe, distanțate și puteți transporta doar unul la un moment dat. În acest fel trebuie să creezi o legătură din stâlp în stâlp într-un mod dute-vino. O sarcină care ar fi putut fi ok dacă monștrii te-ar fi lăsat să iei o pauză și nu te-ar fi hărțuit la fiecare mișcare. Unii sunt de distanță lungă care scuipă acid, ce trece prin texturi pentru a te lovi. Veninul te va afecta, scăzându-ți punctele de viață treptat

 

Muniția este rară și veți descoperi că acest lucru nu este modul în care ar trebui să abordați jocul.

Designul nivelului este clar și scurt, dar este o sarcină laborioasă prin modul în care jocul manevrează dușmanii sâcâietori, și porțile care sunt încuiate pe ambele părți cumva.

 

După ce am murit, uneori, am descoperi modul în care ar trebui să se abordeze acest joc, Jocul este conceput pentru a permite o anumită cantitate de dușmani prezenți la un anumit momentan. Astfel făcându-i pe toți să apară într-un singur loc apoi fuga de acolo și blocarea printr-o poartă va face jocul accesibil. După cum se pare, acesta nu verifică poziția ta și pentru că nu dispar sau se blochează în secțiuni prcedente vei fi atacat foarte rar.

Alone in the Dark A doua Misiune Alone in the dark Misiunea a doua gameplay

Cea de-a doua misiune este probabil cea mai oribilă din tot jocul.

 

În acest nivel veți descoperi un nou tip de monstru ce se aseamănă cu un liliac cea sare și și este foarte rapid. Un monstru care nu poate fi evitat.

 

Ca de obicei de fiecare dată când mori, va trebui să luați o altă cale pentru că ușile se vor bloca și va trebui să schimbați ruta. Problema cu acest tip de soi varietate este că există doar 2 căi. Există o grămadă de uși prezente în nivel, dar aproape toate sunt blocate. Deci, după ce recuperați bateria și o introduceți va trebui să vă întoarceți și să reluați aceeași pași pentru a găsi-o pe a doua și a treia. Pentru un joc ce ar trebui să fie despre explorare, acesta nu îți prea permite să explorezi.

 

O mare problemă a jocului este că există atât de mulți inamici ce te lovesc de la distanță, locuri de spawn gândite aiurea, unde sunt momente când monștrii apar instant după ce ați ucis un inamic sau în spate. Știu că ar trebui să fii foarte atent însă este prea mult. Cel mai bine este să îi evitați să să alergați. Din păcate, grație construcției nivelului vă va trebui să vă întoarceți, asta însemnând că la un moment dat vă veți confrunta cu ei. Este destul de ușor să îi omorâți cu aruncătorul de flăcări, atunci când totul funcționează bine, însă resursele sunt limitate. Nivelul continuă chiar după ce ați colectat și plasat toate bateriile, făcându-l să fie mult mai lung decât precedentul. În continuare veți cădea de mai multe ori, până când va trebui să aruncați în aer un zid prin colectarea bețelor de dinamită. Astfel ca de obicei va trebui să cărați 1 baton de dinamită și să îl plasați unul câte unul…

AITD GamePlay1 (1) AITD GamePlay1 (2)

Întreg nivelul este iritant dacă l-ai juca pe medium sau hard, însă de data aceasta am jucat misiunea pe easy iar din acest punct am continuat jocul pe easy. Ca deobicei, numărul inamicililor spawnați limitați este o problemă masivă pentru joc. După ce m-am asigurat că s-au spawnat toți, am coborât timp de 10 minute unde nu am mai găsit nici un monstru. Aceștia încă se mai auzeau de sus dar nu mai erau prezenti fiind imposibilitatea de a mai ajunge la mine. Așa că am terminat nivelul repede fără nici un alt contact.

AITD GamePlay1 (3) AITD GamePlay1 (4)

Nivelul a fost foarte mare și împreună cu primul arătat într-adevăr tot ceea ce este în neregulă cu jocul:

– Creaturi spastice, ce sar cu cele mai proaste animații și lovirea fără a declanșa animații.

– Inamicii pot ataca prin ușile închise dacă stai prea aproape, iar cele cu venin scuipă prin pereți

– Locuri de spawn ce fac inamicii să se călărească unul pe altu

– Inamicii trec prin uși atunci când sunt loviți

– Inamicii sunt deja morți însă se vor ridica ca și cum nimic nu s-a întâmplat iar apoi dispar

– Viteze variabile pentru același tip de monștrii, odată ce intră în raza ta pot prinde o viteză mult mai mare de așteptat

– Monțtrii se deplasează când sunt la pământ, practic patinează pe hartă.

– Inamicii nu răspund la atac. Adică am avut situații când am tras cu pușca(shotgun) în el de 10-20 de ori și nu s-a oprit din atacat, în condiții normale în care atunci când trag o dată, cad la pământ

– Comenzile de deschidere/închidere a ușilor sunt plasate în puncte de contact foarte proaste

– Nivelele pot fi terminate urmând doar o cale, astfel ușile blocate nu mai prezintă un incovenient

– Nivele repetitive ce se bazează pe dute acolo, ia cheia, explozivul, bateria, du-l acolo și mai dute o dată. Plin de misiuni de adunat și strâns.

– Jocul nu prezintă puncte de salvare, așa că dacă mori din orice motiv va trebui să reîncepi toată misiunea.

Alan Wake a treia misiune Alone in the Dark Misiunea a treia Gameplay

În continuare vă veți întâlni cu diverși inamici, cu o nouă creatură amenințătoare, care dă pagube masive dacă vă veți aproapia de el, în caz contrar doar stă și vă ironizează (Da, destul de impresionant?) Un câine care latră, dar care nu atacă. Doar te aleargă și când se apropie de tine, stă acolo și latră. El îi alertează pe ceilalți.

 

La finalul unei campanii din 3 veți fi întâmpinat de o luptă boss, în care va trebui să distrugeți un obelisk. Deobicei va trebui să strângeți niște iteme, suflete, să le donați pocalului pentru a doborî scutul obeliskului. Acest lucru se va face destul de rapid și ușor, însă pe la final veți fi asaltat de inamici.

Dacă nu reușiți să le spargeți la timp, deși timpul nu e afișat nicăieri, The Dark One va apărea și va distruge totul, oferind instant fail.

AITD OBELISK (1) AITD OBELISK (2)

Cam asta veți face tot jocul până la campania 3 unde după spargerea ultimului Obelisk vă veți înfrunta cu boss-ul absolut. Deși ar trebui să fie palpitant, o să fie la fel de plictisitor și lipsit de sens cam tot ce ați făcut până acum. Totuși, veți știi că ați terminat jocul, și tortura de a îl juca s-a încheiat. Cel puțin așa m-am simțit eu.

 

Există și câteva nivele mai interesante, însă fiind guvernate de aceleași concepte de joc și probleme, le vor face la fel de iritante și plictisitoare ca celelalte.

 

Audio:

Calitatea audio este jignitoare, iar în joc nu se poate auzi nimic original, cel mai probabil toate efectele sonore au fost descărcate de pe situri unde le ofereau gratis și doar portate în joc. Mai jos prezint punctual câteva probleme audio întâmpinate.

 

– Armele se aud foarte prost, atât reîncărcarea lor cât și sunetul de tragere sunt foarte similare cu celelalte caractere.

– Sonorul se taie la momente aleatoare

– Creaturile țipă, urlă, chiar și după ce sunt ucise și se aud de la distanțe uriașe

– Sunetul scos de creaturi este iritant, extrem de repetitiv și deloc de speriat

– Caracterul scoate un sunet îngrozitor când aterizează de la înălțimi mari

– Nici un caracter nu vorbește, lipsă voice acting.

– Exploziile nu se aud în anumite unghiuri

– Sunetele reapar și dispar când întorci camera

– Efectele de vreme sunt îngrozitoare (de proaste)

–  Diferența de tip de teren este insesizabilă audio

 

Grafică și performanță

Alone in the Dark: Illumination este realizat în motorul grafic Unreal Engine 4. Aceasta ar însemna că ar trebui să avem o experiență grafică desăvârșită și fluentă.

 

Din nefericire, acest lucru nu este adevărat. Jocul prezintă o calitate grafică ce dezamăgește chiar și motorul grafic Unreal Engine 3 iar performanța jocului este bună atunci când funcționează ideal.

 

Jocul rulează la 60 de cadre 1080 p însă calitatea grafică este foarte slabă. Modelele caracterelor, designul hărților și construcția generală este proastă. Deși calitatea grafică este des ascunsă de întunericul hărții, aceasta este vizibilă mai ales în harta a doua, Dangerous Descent când se dă gamma la maxim. Texturile sunt nefinisate la rezoluții mult mai joase, anti aliasing pare neaplicat, și totul arată foarte urât.

 

Performanța jocului este decentă în cele mai bune momente însă încărcarea hărților, caracterelor și meniului este mult prea greoaie. Au existat câteva probleme, unde jocul dădea crash către desktop unde log-ul identifica zeci de probleme avute în momentul crashului.

 

Multiplayer

Alone in the Dark Illumination este primul joc al seriei ce prezintă o componentă online. Modul online permite abordarea campaniei în co-op în până la 4 jucători, un lucru ce l-ar fi făcut cel puțin interesant de observat și testat.

 

Din nefericire modul online al jocului este mort. Am căutat timp de săptămâni servere deschise însă nu am găsit nici unul online. De asemenea am încercat deschiderea unuia propriu însă nimeni nu a intrat pe el. Cel mai probabil nimeni nu este interesat de experimentarea jocului în online sau nimeni nu mai joacă jocul.

 

Alte aspecte

Alone in the Dark: Illumination este creat de Pure FPS, o companie pentru mulți necunoscută și asta pentru că așa e. Pure FPS nu mai are nici un alt joc publicat, fiind implicată în preluarea titlului Nether, un titlu care pare a fi abandonat după preluare.

 

Atari pare a nu mai fi interesată în a concepe jocuri, iar ultimul titlu din Alone in the Dark adâncește acest sentiment. Fiind în prezent falimentară, Atari a permis unui studiou fără experiență să creeze un joc Alone in the Dark, o franciză care la un anumit moment a fost foarte iubită, și poate singura pentru care fanii ar mai fi interesați de orice joc scos de Atari.

 

În acest moment Atari pare a se axa pe crearea jcurilor de noroc pentru cazinouri și din câte s-ar înțelege o face suficient de bine pentru a ieși din faliment. Jocurile tradiționale pare a fi ceva abandonat pentru Atari.

 

Un alt aspect legat de joc este existența unui trofeu pe Steam denumit The Old One. Acest trofeu poate fi realizat doar dacă ați precomandat jocul sau veți termina toate cele 3 campanii pe dificultatea maximă, iar având în vedere statusul acestuia este greu de crezut că cineva s-ar aventura la această dificultate.

Legarea unui trofeu de un bonus de precomandare a fi ceva foarte suspect, însă voi veți trage concluzia la această situație.

 

De la lansare, jocul a primit update-uri ce rezolvă unele dintre problemele de gameplay și audio, însă experiența a rămas în mare parte intactă.

AITD ENDING (1) AITD ENDING (2)

Concluzie

 

Alone in the Dark: Illumination este un joc făcut degeaba. Acesta nici măcar nu reușește să ofere o experiență bună într-un anumit domeniu. Gameplayul este la pământ, sunetul este absent și stoc, povestea este scrisă pentru a fi acolo, și nu vei simți niciodată sentimentul de fericire sau că progresezi. Jocul este încă un șut în fund pentru o franciză ce de recent a primit destule șuturi. De asemenea este o insultă pentru fanii seriei, pentru că jocul nu are nici o legătură cu seria inițială și de asemenea este o insultă pentru orice gamer de pretutindeni.

 

Jocul nu realizează ceva unic și pare a fi un amalgam de jocuri ce au avut succes, combinate foarte prost. Acesta nu oferă o experiență horror de supraviețuire, iar componenta online care pare a mima Left 4 Dead 2 este practic non-prezentă, iar din relatările altor gameri se pare că nu funcționa bine deloc. Cel mai hilar și ironic este că se presupune că jocul s-ar fi numit Alone in the Dark: Online. Cele 0(zero) servere de pe lista de multiplayer prezintă calitatea jocului și acestei caracteristici online.

 

Alone in the Dark este o dezamăgire pentru toată lumea, iar lipsa implicării sutdioului Atari cât și lipsa de pricepere a dezvoltatorului Pure FPS au reșit să  ofere o experiență neinteresantă, plictisitoare, stricată, repetititivă și chiar foarte dăunătoare pentru gaming. Din fericire în perioada lansării jocului, Steam iniția programul de refund, iar gamerii care au fost păcăliți de trailere au putut să își ia bani înapoi, cel puțin majoritatea lor ce au respectat condițiile Steam.

 

Jocul este poate cea mai mare dezamăgire a anului și poate cel mai prost joc al anului 2015. Din nefericire, de asemenea poate intra într-un top 100 sau chiar 50 al celor mai proaste jocuri lansate vreodată.

Alone in the Dark este o serie consacrată, numărând în prezent 6 jocuri. Toate jocurile sunt despre supraviețuirea ororilor nopții și ale lumii. Deși seria nu a reușit să scoată la iveală un joc foarte bun în ultimul timp, trăiește ca amintire pentru mulți fani, fiind o serie care a fondat conceptul de survival horror. […]

Grafică - 4.5
Gameplay - 3.5
Poveste - 3.5
Sunet - 2.5

3,5

Alone in the Dark: Illumination Review Română

3,5
Plusuri

+ Anumite nivele sunt realizate decent

Minusuri

- Misiuni repetitive bazate pe dute-vino, colectează, plasează
- Poveste slabă, practic neexistentă
- Gameplay care dabia reușește să funcționeze
- Calitate audio jalnică
- Lipsit de personalitate, unicitate

Alone in the Dark: Illumination

Alone in the Dark: Illumination

Dată lansare

12 Iunie 2015

Platformă

PC

Gen

Horror, Supraviețuire

Gen

Pure FPS

Ai ceva de spus? Dă-ți cu părerea

Fiți primul ce revizuiește “Alone in the Dark: Illumination Review Română”

Adresa dumneavoastră de email nu va fi publicată.


Distribuie articolul "Alone in the Dark: Illumination Review Română" unui prieten